Projektowanie i wprowadzanie na rynek nowych produktów spożywczych
Niezbędnym elementem utrzymania pozycji na rynku oraz rozwoju przedsiębiorstw jest wdrażanie do sprzedaży nowych produktów. Projektowanie jest dla każdego przedsiębiorstwa z branży spożywczej elementem strategii biznesowej. Aby proces projektowania przebiegał w przedsiębiorstwie bez zakłóceń, konieczne jest zrozumienie przez pracowników, biorących udział w procesie, filozofii innowacyjności. Wiara w sukces oraz świadomość konieczności wprowadzania nieustannych zmian do produktu warunkuje pełne zaangażowanie w prowadzone działania.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przedstawienie najnowszych trendów w zakresie projektowania produktów spożywczych. W czasie szkolenia zostaną przedstawione metody badania rynku, zasady planowania procesu projektowania oraz metody walidacji wyników prac projektowych.
Szkolenie pozwoli uniknąć błędów w czasie procesu projektowania oraz samodzielne przeprowadzenie niezbędne działania związane z nadzorowaniem procesu projektowania.
SKIEROWANE DO
Szkolenie skierowane jest do osób biorących udział w opracowywaniu i wdrażaniu do produkcji nowych produktów oraz nadzorujących proces wprowadzania na rynek produktów spożywczych, pracowników działu marketingu, pracowników działów zapewnienia jakości oraz pełnomocników ds. zarządzania jakością.
ZAKRES MERYTORYCZNY SZKOLENIA
- Wymagania prawne w zakresie wprowadzania na rynek nowych produktów spożywczych, wymagania w zakresie etykietowania.
- Metody opracowania nowych produktów oraz wprowadzania zmian do istniejących produktów.
- Dane wejściowe do projektowania: analiza rynku, badanie konkurencji, określanie oczekiwanych rezultatów.
- Etapy oraz nadzorowanie procesu projektowania.
- Analiza sensoryczna produktów: metody analizy sensorycznej, badania konsumenckie.
- Weryfikacja i wprowadzanie zmian do projektu.
- Wymagania w zakresie określania terminu przydatności do spożycia nowych i modyfikowanych produktów.
- Wprowadzanie nowych/modyfikowanych produktów na rynek.
- Opracowanie koncepcji badań klientowskich pozwalających za zebranie danych wejściowych do projektowania.
- Kreatywność i twórcze rozwiązywanie problemów.
- Elementy public relations (PR) przy opracowaniu koncepcji i wprowadzaniu na rynek nowych wyrobów.
- Trening twórczego myślenia.
- Opracowanie przykładowego harmonogramu procesu projektowania - Diagram Gantta.
- Określenie zasad prowadzenia oceny sensorycznej produktu pozwalającej na porównanie produktów: metoda skalowania, metoda profilowania sensorycznego.
- Przygotowanie przykładowego formularza badań konsumenckich.
MIEJSCE SZKOLENIA
Centrum Badawczo-Szkoleniowe Ergo Solutions
Kraków, ul. Józefa Marcika 25D
Centrum Szkoleniowo-Badawcze Ergo Solutions posiada kompleksowo wyposażoną salę konferencyjną z pełnym zapleczem socjalnym.
TERMIN SZKOLENIA
17-18.11.2020 KRAKÓW
CENA
- 950 zł (+23% VAT) za pierwszego uczestnika
- 900 zł (+23% VAT) za kolejnych uczestników z jednego przedsiębiorstwa
CENA ZAWIERA
- Dwa dni szkolenia (16 godzin lekcyjnych)
- Materiały szkoleniowe
- Możliwość konsultacji w czasie i po szkoleniu
- Certyfikat ukończenia szkolenia w języku polskim
- Przerwy kawowe
- Obiady
INFORMACJE DODATKOWE
W przypadku korzystania z noclegu rezerwacja jest możliwa za naszym pośrednictwem w hotelu Farmona Hotel Business & SPA ul. Jugowicka 10c lub Metropolo Kraków by Golden Tulip ul. Orzechowa 11, które znajdują się w bliskiej odległości od miejsca szkolenia. Dla uczestników warsztatów mamy wynegocjowane korzystne ceny za nocleg wraz ze śniadaniem.
INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE
dr inż. Zbigniew Oczadły
- Doktor nauk rolniczych w zakresie technologii żywienia i żywności – chemii i analizy żywności (Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, Wydział Technologii Żywności, Katedra Analizy i Oceny Jakości Żywności).
- Wieloletnie doświadczenie w prowadzenia analiz sensorycznych, badań konsumenckich, projektowania pracowni sensorycznych.
- Wykładowca z zakresu prawa żywnościowego oraz wymagań standardów BRC i IFS w ramach studiów podyplomowych na wydziale Technologii Żywności Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie.
- Audytor wiodący w zakresie standardów BRC Global Standard for Food Safety, IFS Food International Featured Standards oraz GLOBALG.A.P.; audytor systemów ISO 9001, ISO 22000 oraz HACCP.
- Konsultant w przedsiębiorstwach wdrażających systemy zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności (ISO 9001, HACCP, ISO 22000, BRC, IFS, GLOBALG.A.P.).
- Wykształcenie pedagogiczne, wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń między innymi z zakresu prawa żywnościowego, wymagań standardów sieciowych, audytów wewnętrznych.
Zgłoszenia
Najbliższe terminy szkoleń
Kolejne planowane szkolenia
Kraków
Lider panelu sensorycznego - organizacja i funkcjonowanie laboratorium sensorycznego
dowiedz się więcejKraków
Mikrobiologiczny monitoring środowiska produkcyjnego w zakładach produkcji żywności (J.S. Hamilton Poland)
dowiedz się więcejKraków
Wymagania sieci handlowych w zakresie produkcji żywności. Szkolenie dla producentów (J.S. Hamilton Poland)
dowiedz się więcejKraków
Audyt wewnętrzny bezpieczeństwa żywności w zakresie wymagań standardów IFS i BRC oraz normy ISO22000. Warsztaty doskonalące
dowiedz się więcej