Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. x

Warsztaty z rozwoju produktów żywnościowych (J.S. Hamilton Poland)

 
 

Wykłady, analiza przykładów, wymiana doświadczeń, dyskusja, warsztaty, gra stategiczna
Symbol: 32 JB
Organizatorem szkolenia jest J.S. Hamilton Poland Sp. z o.o.
 

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest przedstawienie najnowszych trendów w zakresie rozwoju produktów żywnościowych. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z nowoczesnymi metodami wdrażania innowacji produktowych w przemyśle spożywczym, od technik twórczego myślenia oraz aktywnego poszukiwania pomysłów i rozwiązań, przez etapy i metodologię prowadzenia procesu projektowania i rozwoju produktów żywnościowych, aż po skuteczną ich komercjalizację, w tym monitorowania skuteczności wdrożenia nowych produktów na rynek. Istotnym zagadnieniem jest innowacja wartości i jej znaczenie dla obecnych i przyszłych nabywców.

 

 

SKIEROWANE DO

Szkolenie dedykowane jest dla osób zatrudnionych w działach R&D, szczególnie odpowiedzialnych w firmie za projektowanie i rozwój produktów żywnościowych oraz ich wdrażanie na rynek, w tym m.in. kadry kierowniczej, menedżerów produktu, technologów żywności oraz pracowników działów kontroli jakości, sprzedaży i marketingu.

 

 

PROGRAM SZKOLENIA

I dzień

1. „Dlaczego tak trudno opracować i skomercjalizować w Polsce innowacyjny produkt spożywczy? Perspektywa praktyka” - warsztaty 3h – analiza przyczyn, ocena ich istotności i poszukiwanie rozwiązań z wykorzystaniem wybranych technik i narzędzi zarządzania jakością

2. Uwarunkowania konsumpcji żywności we współczesnym świecie – wykład 3h

  • Innowacyjne trendy i zachowania konsumentów na rynku produktów żywnościowych
  • Typy konsumentów na rynku żywności
  • Analiza przyczyn i perspektyw rozwoju innowacyjności produktowej, procesowej i marketingowej w firmach branży spożywczej
  • Innowacyjne surowce i metody pozyskiwania i przetwarzania żywności
  • Innowacyjne rodzaje żywności i uwarunkowania ich akceptacji przez konsumenta. Przykłady, analiza trendów
  • Rola benchmarkingu i badań rynku w projektowaniu żywności.

3. Projektowanie i rozwój produktów - wykład 2h

  • Cykl życia produktu spożywczego
  • Kategorie nowości na rynku żywności. Metody opracowywania nowych produktów oraz modyfikacji produktów istniejących
  • Organizacja i zadania zespołu projektowego. Test Balbina – analiza predyspozycji uczestników szkolenia

II dzień

4. Design thinking jako metoda twórczego rozwiązywania problemów

  • Etapy procesu projektowania i rozwoju nowego produktu
  • Przygotowanie do projektowania i rozwoju produktów – analiza rynku, badanie konkurencji, benchmarking, określenie strategii produktowej i oczekiwanych rezultatów, wybór wartości dodanej dla produktów i identyfikacja konsumenta docelowego. Strategia błękitnego oceanu
  • Metody generowania pomysłów na nowy produkt, kryteria ich selekcji i weryfikacji
  • Rozwój produktu. Specyfikacja produktu i tworzenie prototypu w skali laboratoryjnej
  • Weryfikacja i wprowadzanie zmian do projektu
  • Opakowanie jako element zapewnienia jakości i promocji nowego produktu
  • Modelowanie procesu komercjalizacji innowacji produktowych na rynku. Strategie wprowadzania produktu na rynek. Macierz BCG. Pozycjonowanie produktu

5. Zarządzanie nowym produktem

  • Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem w projektowaniu nowych produktów
  • Wskaźniki sukcesu produktu

6. Gra strategiczna “Projektowanie i opracowanie innowacyjnego produktu spożywczego” - 4h
Celem gry jest aktywne zapoznanie uczestników szkolenia z kolejnymi etapami procesu opracowywania nowego produktu spożywczego, obejmującymi:

  • poszukiwanie pomysłów i tworzenie konceptu,
  • selekcję pomysłów i opracowywanie prototypów,
  • weryfikację prototypów i optymalizacja produktu finalnego,
  • wprowadzenie produktu na rynek,
  • ocena i rozwój produktu po jego wprowadzeniu na rynek.

7. Podsumowanie warsztatów

 

MIEJSCE SZKOLENIA

Centrum Szkoleniowo-Badawcze Ergo Solutions
Kraków, ul. Jeleniogórska 9

Centrum Szkoleniowo-Badawcze Ergo Solutions posiada kompleksowo wyposażoną salę konferencyjną z pełnym zapleczem socjalnym jak również spełniającą wszelkie wymogi pracownię sensoryczną. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy zaproponować w pełni profesjonalne szkolenia z zakresu analizy sensorycznej oraz projektowania nowych produktów spożywczych.

 

TERMIN SZKOLENIA


22-23.09.2020 Warszawa

  

CENA

1.250 zł netto + VAT 23 % - cena katalogowa

 

CENA ZAWIERA

  • uczestnictwo w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej,
  • długopis,
  • notes,
  • serwis kawowy,
  • lunch,
  • zaświadczenie.

Faktura VAT za szkolenie przesyłana jest w wersji elektronicznej po szkoleniu. W przypadku braku zaznaczenia na formularzu zgłoszeniowym, zgody na fakturę w wersji elektronicznej, do wystawianej faktury doliczana będzie opłata administracyjna w wysokości 6 zł netto i faktura wysyłana będzie papierowo.

 

INFORMACJE DODATKOWE

W przypadku korzystania z noclegu rezerwacja jest możliwa za naszym pośrednictwem w hotelu Farmona Hotel Business & SPA ul. Jugowicka 10c lub Metropolo Kraków by Golden Tulip ul. Orzechowa 11, które znajdują się w bliskiej odległości od miejsca szkolenia. Dla uczestników warsztatów mamy wynegocjowane korzystne ceny za nocleg wraz ze śniadaniem.

 

INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE

Trenerem szkolenia jest doktor nauk ekonomicznych w zakresie Towaroznawstwa, pracownik naukowodydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Instytut Jakości i Zarządzania Produktem, Katedra Jakości Produktów Żywnościowych. Wykładowca z zakresu Innowacyjności w produkcji żywności, Food Product Development, Trendów rozwojowych na rynku dóbr konsumpcyjnych oraz Komercjalizacji produktu. Zajmuje się opracowywaniem nowych produktów żywnościowych (FPD), zwłaszcza analizą ryzyka w FPD, innowacyjnością w produkcji żywności, problematyką kształtowania i oceny jakości produktów żywnościowych, rolą substancji dodatkowych w projektowaniu żywności, typologią współczesnych konsumentów i trendami w ich zachowaniach rynkowych. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu badań preferencji konsumenckich, analiz jakości żywności, w tym badań sensorycznych. Współpraca z firmami krajowymi i międzynarodowymi w charakterze konsultanta w zakresie opracowywania nowych produktów żywnościowych.

 

Zgłoszenia

Najbliższe terminy szkoleń

BRAK ZAPLANOWANYCH SZKOLEŃ

Kolejne planowane szkolenia

Kraków

Lider panelu sensorycznego - organizacja i funkcjonowanie laboratorium sensorycznego

dowiedz się więcej
Kraków

Mikrobiologiczny monitoring środowiska produkcyjnego w zakładach produkcji żywności (J.S. Hamilton Poland)

dowiedz się więcej
Kraków

Wymagania sieci handlowych w zakresie produkcji żywności. Szkolenie dla producentów (J.S. Hamilton Poland)

dowiedz się więcej
Kraków

Audyt wewnętrzny bezpieczeństwa żywności w zakresie wymagań standardów IFS i BRC oraz normy ISO22000. Warsztaty doskonalące

dowiedz się więcej