Warsztaty z rozwoju produktów żywnościowych (J.S. Hamilton Poland)
Wykłady, analiza przykładów, wymiana doświadczeń, dyskusja, warsztaty, gra stategiczna
Symbol: 32 JB
Organizatorem szkolenia jest J.S. Hamilton Poland Sp. z o.o.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przedstawienie najnowszych trendów w zakresie rozwoju produktów żywnościowych. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z nowoczesnymi metodami wdrażania innowacji produktowych w przemyśle spożywczym, od technik twórczego myślenia oraz aktywnego poszukiwania pomysłów i rozwiązań, przez etapy i metodologię prowadzenia procesu projektowania i rozwoju produktów żywnościowych, aż po skuteczną ich komercjalizację, w tym monitorowania skuteczności wdrożenia nowych produktów na rynek. Istotnym zagadnieniem jest innowacja wartości i jej znaczenie dla obecnych i przyszłych nabywców.
SKIEROWANE DO
Szkolenie dedykowane jest dla osób zatrudnionych w działach R&D, szczególnie odpowiedzialnych w firmie za projektowanie i rozwój produktów żywnościowych oraz ich wdrażanie na rynek, w tym m.in. kadry kierowniczej, menedżerów produktu, technologów żywności oraz pracowników działów kontroli jakości, sprzedaży i marketingu.
PROGRAM SZKOLENIA
I dzień
1. „Dlaczego tak trudno opracować i skomercjalizować w Polsce innowacyjny produkt spożywczy? Perspektywa praktyka” - warsztaty 3h – analiza przyczyn, ocena ich istotności i poszukiwanie rozwiązań z wykorzystaniem wybranych technik i narzędzi zarządzania jakością
2. Uwarunkowania konsumpcji żywności we współczesnym świecie – wykład 3h
- Innowacyjne trendy i zachowania konsumentów na rynku produktów żywnościowych
- Typy konsumentów na rynku żywności
- Analiza przyczyn i perspektyw rozwoju innowacyjności produktowej, procesowej i marketingowej w firmach branży spożywczej
- Innowacyjne surowce i metody pozyskiwania i przetwarzania żywności
- Innowacyjne rodzaje żywności i uwarunkowania ich akceptacji przez konsumenta. Przykłady, analiza trendów
- Rola benchmarkingu i badań rynku w projektowaniu żywności.
3. Projektowanie i rozwój produktów - wykład 2h
- Cykl życia produktu spożywczego
- Kategorie nowości na rynku żywności. Metody opracowywania nowych produktów oraz modyfikacji produktów istniejących
- Organizacja i zadania zespołu projektowego. Test Balbina – analiza predyspozycji uczestników szkolenia
II dzień
4. Design thinking jako metoda twórczego rozwiązywania problemów
- Etapy procesu projektowania i rozwoju nowego produktu
- Przygotowanie do projektowania i rozwoju produktów – analiza rynku, badanie konkurencji, benchmarking, określenie strategii produktowej i oczekiwanych rezultatów, wybór wartości dodanej dla produktów i identyfikacja konsumenta docelowego. Strategia błękitnego oceanu
- Metody generowania pomysłów na nowy produkt, kryteria ich selekcji i weryfikacji
- Rozwój produktu. Specyfikacja produktu i tworzenie prototypu w skali laboratoryjnej
- Weryfikacja i wprowadzanie zmian do projektu
- Opakowanie jako element zapewnienia jakości i promocji nowego produktu
- Modelowanie procesu komercjalizacji innowacji produktowych na rynku. Strategie wprowadzania produktu na rynek. Macierz BCG. Pozycjonowanie produktu
5. Zarządzanie nowym produktem
- Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem w projektowaniu nowych produktów
- Wskaźniki sukcesu produktu
6. Gra strategiczna “Projektowanie i opracowanie innowacyjnego produktu spożywczego” - 4h
Celem gry jest aktywne zapoznanie uczestników szkolenia z kolejnymi etapami procesu opracowywania nowego produktu spożywczego, obejmującymi:
- poszukiwanie pomysłów i tworzenie konceptu,
- selekcję pomysłów i opracowywanie prototypów,
- weryfikację prototypów i optymalizacja produktu finalnego,
- wprowadzenie produktu na rynek,
- ocena i rozwój produktu po jego wprowadzeniu na rynek.
7. Podsumowanie warsztatów
MIEJSCE SZKOLENIA
Centrum Szkoleniowo-Badawcze Ergo Solutions
Kraków, ul. Jeleniogórska 9
Centrum Szkoleniowo-Badawcze Ergo Solutions posiada kompleksowo wyposażoną salę konferencyjną z pełnym zapleczem socjalnym jak również spełniającą wszelkie wymogi pracownię sensoryczną. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy zaproponować w pełni profesjonalne szkolenia z zakresu analizy sensorycznej oraz projektowania nowych produktów spożywczych.
TERMIN SZKOLENIA
22-23.09.2020 Warszawa
CENA
1.250 zł netto + VAT 23 % - cena katalogowa
CENA ZAWIERA
- uczestnictwo w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej,
- długopis,
- notes,
- serwis kawowy,
- lunch,
- zaświadczenie.
Faktura VAT za szkolenie przesyłana jest w wersji elektronicznej po szkoleniu. W przypadku braku zaznaczenia na formularzu zgłoszeniowym, zgody na fakturę w wersji elektronicznej, do wystawianej faktury doliczana będzie opłata administracyjna w wysokości 6 zł netto i faktura wysyłana będzie papierowo.
INFORMACJE DODATKOWE
W przypadku korzystania z noclegu rezerwacja jest możliwa za naszym pośrednictwem w hotelu Farmona Hotel Business & SPA ul. Jugowicka 10c lub Metropolo Kraków by Golden Tulip ul. Orzechowa 11, które znajdują się w bliskiej odległości od miejsca szkolenia. Dla uczestników warsztatów mamy wynegocjowane korzystne ceny za nocleg wraz ze śniadaniem.
INFORMACJE O PROWADZĄCYM SZKOLENIE
Trenerem szkolenia jest doktor nauk ekonomicznych w zakresie Towaroznawstwa, pracownik naukowodydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Instytut Jakości i Zarządzania Produktem, Katedra Jakości Produktów Żywnościowych. Wykładowca z zakresu Innowacyjności w produkcji żywności, Food Product Development, Trendów rozwojowych na rynku dóbr konsumpcyjnych oraz Komercjalizacji produktu. Zajmuje się opracowywaniem nowych produktów żywnościowych (FPD), zwłaszcza analizą ryzyka w FPD, innowacyjnością w produkcji żywności, problematyką kształtowania i oceny jakości produktów żywnościowych, rolą substancji dodatkowych w projektowaniu żywności, typologią współczesnych konsumentów i trendami w ich zachowaniach rynkowych. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu badań preferencji konsumenckich, analiz jakości żywności, w tym badań sensorycznych. Współpraca z firmami krajowymi i międzynarodowymi w charakterze konsultanta w zakresie opracowywania nowych produktów żywnościowych.
Zgłoszenia
Najbliższe terminy szkoleń
Kolejne planowane szkolenia
Kraków
Lider panelu sensorycznego - organizacja i funkcjonowanie laboratorium sensorycznego
dowiedz się więcejKraków
Mikrobiologiczny monitoring środowiska produkcyjnego w zakładach produkcji żywności (J.S. Hamilton Poland)
dowiedz się więcejKraków
Wymagania sieci handlowych w zakresie produkcji żywności. Szkolenie dla producentów (J.S. Hamilton Poland)
dowiedz się więcejKraków
Audyt wewnętrzny bezpieczeństwa żywności w zakresie wymagań standardów IFS i BRC oraz normy ISO22000. Warsztaty doskonalące
dowiedz się więcej